niedziela, 7 lipca 2013

Wymarzone Wakacje Z DobraModa

Wymarzone Wakacje...
Po wielogodzinnej podróży wysiadam z pokładu bowlinga na lotnisku w Tokio by na własne oczy zobaczyć mix tradycji z nowoczesnością tegoż miasta.
  Wita mnie barwne miasto noszące dumną nazwę stolicy Kraju Kwitnącej Wiśni.  
Rozpoczynam od zwiedzania dzielnicy  Asakusa która pokazuje charakter dawnego, jeszcze nie zmodernizowanego Tokio. Następnie udaję się nad rzekę Sumida nad którą w czasie wczesnej wiosny można zobaczyć jak kwitną kwiaty wiśni.


Kioto.  Historyczna stolica Japonii zawierająca w sobie tak wiele zabytków niespotykanych w skali światowej uchodzi za jedną z najcudowniejszych stolic kulturalnych świata. Od chwili wjazdu moje oczy się świecą bo to istna gratka dla takiego maniaka historii.  Będąc tam chciałabym zobaczyć świątynie Kiyomizu-dera oraz Kinkaku-ji. Są to istne wizytówki miasta i do tego jakże piękne. Oczywiście, nie mogłabym przepuścić spróbowania tradycyjnych deserów z słodkiej fasoli i zielonej herbaty. 
Niebo dla podniebienia.


Miyajima.  Znajdująca się na tej wyspie świątynia Itsukushima to kolejne miejsce które w czasie moich wymarzonych wakacji zwiedziła bym Japonii. Podczas spaceru świątynnym szlakiem podziwiałabym "pływające torii" bramę będąca symbolem tej wyspy.  Wygląda jak by latała... raz zobaczona śni się po nocach. :)


Ostatnim, ale najważniejszym miejscem które chciałabym zobaczyć jest Osaka. Miasto które nawet w egzotycznej Japonii uznawane jest za dość specyficzne. To miasto idealnie odzwierciedla ten kraj- połączenie klasyki i nowoczesności. Możemy zobaczyć tu stare świątynie, przejść się gwarnymi uliczkami pełnymi sklepów, a także spotkać gejsze oraz samemu założyć tradycyjne kimono.

Jednak mimo, że to narodowy strój Japończyków zakładają go Oni tylko na specjalne okazje.
 Przy zwiedzaniu tak pięknego kraju chciałabym mieć na sobie rzeczy które przedstawiłam na poniższym kolażu ubrań ze sklepu Dobra Moda. Kojarzą mi się z błękitem oceanu i pięknych Japońskich rzek. 
Jeansy, zaś kojarzą mi się z  wygodą i klasą - współczesną Japonią.


To moje wymarzone wakacje. Mam nadzieję że kiedyś uda mi się zrealizować to marzenie i na starość będę mogła wspominać piękno Kraju Kwitnącej Wiśni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz